<span class="dojodigital_toggle_title">Servicetransformation</span>

SKIFT GEAR MED SERVICETRANSFORMATION

Innovationsnetværket Service Platform, der bl.a. drives af Alexandra Instituttet, har udgivet en bog om servicetransformation. Vi har været med på sidelinjen og givet feedback og andre gode indspark.

I guiden “Servicetransformation – en guide til håndtering af servicetransformationsprocesser” forsøger Service Platform at besvare spørgsmålet: “Hvordan skal servicebegrebet forstås, og hvordan arbejder man konkret med at transformere virksomheden ind i en fremtid af services?”

Essensen er en service level matrix med fire niveauer opdelt for henholdsvis produktionsvirksomheder og servicevirksomheder. På level 1 leveres basale produkter og ydelser, på level 2 leveres en vifte, der relaterer sig til produktet, på level 3 er service en del af DNA’et, hvor kurven af services transporterer produktet og endelig på level 4, bliver produkter og ydelser skabt sammen med kunder. Digital og bæredygtig strategi- og forretningsudvikling understøtter for de fleste et skift fra et level til et højere.

Det er interessant at identificere hvilket level virksomheden er på i dag, og ikke mindst hvordan vi bevæger os til næste level. Er visionerne og strategierne forankret i højere niveauer? – eller hænger de fast i fortiden på et lavere!

TRE WORKSHOPS

Service Platform inviterer i samarbejde med Alexandra Instituttet til tre workshops om servicetransformation i virksomheder. Vi kan varmt anbefale at deltage, og alle workshops er gratis og garanteret med høj værd. Der er fokus på, hvordan henholdsvis teknologien, kunderne og kulturen er af betydning for den samlede værdiskabelse.

27.11.18 – Workshop 1: Industri 4.0 og servitization
09.01.19 – Workshop 2: Viden om kunderne er løftestang for serviceudvikling
21.02.19 – Workshop 3: Service og servicering

Kontakt os for nærmere info eller læs mere på Service Platform.

Del tekst:

LinkedIn

Arkiver